جنگِ روانی و پُراپُگَندا

نمونه انی از کَمپِینِ پُراپُگَندا‎

سه شنبه, ۹ ژوئن ۲۰۱۵، ۰۲:۴۱ ب.ظ

در پُراپُگَندا(استفاده از منطقِ غلط یا بازی با احساسات مردم) از خطاهای ذهنی خیلی سوء استفاده میشود. در مورد اکثر آدمها، یکی از خطاهای ذهنی این است که اگر کسی صد جملهٔ صحیح را به آنان بگوید، جملهٔ  صد و یکم بی شک و تردید به عنوان حقیقت پذیرفته میشود. این به این دلیل است که خیلی از آدمها فقط در اوّل با شک و تردید قضایا را تجزیه و تحلیل میکنند. پس از مدّتی، در صورتی که طرف مقابل قابل اعتماد تلقّی شود، گارد ذهنی این افراد برداشته میشود و به شخص یا مکتب مورد بحث اعتماد میکنند. ریاءکاران دقیقاً منتظر همین لحظه هستند: لحظه ای که اعتماد مردم جلب شود. اینجا است که فرد ریاکار وارد عمل میشود و از اعتماد مردم سؤ استفاده میکند.

پُراپُگَندیستها (ریاکارانی که مسئول برگزاریِ پُراپُگَندا میباشند) مرتّباٌ از این نقطه ضعف آدمی سوء استفاده میکنند و افکار و عقایدی که در نهایت فقط به نفع خودشان تمام میشود را به ما تعلیم میدهند.

برای مثال، تئوریهای به ظاهر علمی که دربارهٔ نحوهٔ پیدایش و رشد و پیشرفت بشر ارائه داده شده اند را در نظر بگیرید. نظریات دروغینی دربارهٔ نحوهٔ پیدایش و رشد و پیشرفت بشر توسّط غربیها ارائه داده شده اند تا ایرانیان را متقاعد کنند که نژادهای اروپایی (به خصوص بلوندهای چشم آبی) برتر از نژاد آریایی هستند. این تئوریهای دروغین از خطای ذهنی ذکر شده سوء استفاده میکنند.

این تئوریهای دروغین اظهار میدارند که بشر در افریقا پدید آمده بوده و انسانهای اولّیه سیاه پوست بودند. سپس، در طول مهاجرت به خاورمیانه، رنگ خود را از دست دادند و تبدیل به انسانهای سفید پوست با  رنگ چشم قهوه ای و موی مشکی شدند. ادامهٔ این تئوریهای دروغین اظهار میدارد که در حین پیشرفت، رنگ مو و چشم انسانها به همین شکل روشنتر و روشنتر شده و، در اوج پیشرفت، به بلوند چشم آبی ختم شدند.

ممکن است چنین نظریات دروغینی برای خیلی از ایرانیان قابل باور باشند- فقط به دلیل خطای ذهنی ذکر شده. همهٔ ما قبول داریم که نژاد آریایی به نژاد سیاه پوست برتری دارد. در نتیجه، اگر دانشمندی بتواند با تئوریهای دروغین خود ما را متقاعد کند که انسانهای اوّلیه سیاه پوست بوده اند و ما از نژاد سیاه پوست به حالتی که هستیم درآمده ایم، نتیجه گیری جدید این میشود که جهت پیشرفت بشر بایستی به سمت روشنتر شدن رنگ پوست و مو و چشم باشد. پس، در نتیجه، بلوند چشم آبی بایستی برترین نژاد موجود باشد.

نکتهٔ مهم این است که اگر کسی تحت تأثیر چنین تئوریهای دروغینی قرار بگیرد، مردان بلوند چشم آبی هر چه که بخواهند را میتوانند از او بگیرند و هر کاری که خواستند را میتوانند با او بکنند. به محض اینکه تحت تأثیر چنین نظریات دروغینی قرار گرفتید، در واقع بازنده هستید! در این مقطع دیگر نمیشود مبارزه کرد. دست به هر نوع عملی که بزنید به ضررتان تمام خواهد شد.


همانطور که در مقالات دیگر به طور مفصّل شرح دادم، اصلیترین انگیزۀ غربیها از نفوذ در ایران خانمهای ایرانی هستند. اگر خانمهای ایرانی این دروغ را باور کنند که موی بلوند و چشم آبی برتر است، انحصار خانمهای ایرانی توسّط مردان غربی دور از دسترس نخواهد بود.



حالا فرض کنید که در کنار زنان، مردان غربی بر صدد تصرّف خاک ایران هم بر آمده باشند. اگر تئوریهای بالا را باور کرده باشید، فقط کافی است که دانشمندان دیگری با اعتبار بالای خود ادّعا کنند که رنگ چشم آبی و موی بلوند در اثر آب و هوا و جنس خاک موجود در مناطق غربی پدید آمده اند. بدین وسیله، غربیها میتوانند مردم ایرانی را به سمت مناطقِ بَد-آب و هوای خود بکشند و پس از تخلیۀ ایران، خاک ایران را تصرّف کنند.

اگر هم خصومت و دشمنی با ایرانیان داشته باشند (که دارند)، فقط کافی است که مشروبات الکلی را به عنوان عامل پیدایش این خصوصیات معرّفی کنند. با این روش میتوانند دشمنان خود را الکلی - و درنهایت نابود - کنند.

در چنین مواقعی، تنها راه موجود برای حل مشکلات تعویض کردن عقاید است. اوّل باید آن تئوریهای دروغین را دور ریخت و سپس باید مطمئن شد که هر تئوری علمی که در آینده ارائه میشود با شک و تردید تجزیه و تحلیل شود. علم نباید جای دین را بگیرد و آدم نباید به دانشمند به چشم پیغمبر نگاه کند.

و اگر مایل به دریافت اطّلاعات بیشتری در رابطه با خیانتهای جامعهٔ علمی هستید، من مطالعۀ 'درمانهای طبیعی (اسراری که نمیخواهند شما بدانید)' را بینهایت به شما پیشنهاد میکنم. در درمانهای طبیعی، من خیلی از خیانتهای جامعۀ پزشکی را فاش کردم و مطمئن هستم که همه از این مطالب بهره خواهند برد. برای مطالعۀ درمانهای طبیعی، به http://ghaudergh.blog.ir/ مراجعه نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی